Frakt- og leveringsbetingelser

Fraktinformasjon

Informasjon fra BoTeknikk AS (heretter kalt ProfilTek.no).
Kostnad for frakt kommer i tillegg på samtlige ordrer. Den totale fraktkostnaden regnes ut ved fakturering av ordren da det framgår vekt, lengde, postnummerberegning og om varen har blitt sendt via post eller må leveres på pall. Grunnkostnaden for frakt på LED Profiler og diffusorer/glass er 690 kr pr. ordre (grunnet pakkestørrelse). Grunnkostnad for frakt for andre varer er 129,- pr. ordre. Varer sendes i utgangspunktet med Posten/Bring.

Levereanse

Ordrebekreftelse sendes bare på e-post til den adressen som du har angitt på ordren. Varer kan etter avtale hentes hos ProfilTek.no lager. Ordre hos ProfilTek.no kan som normalt ikke leveres delvis. 
Leveransetiden for varer som finnes i lager er 1-3 dager. Varer med lagerstatus "Pre-Order" kommer vanligvis til å sendes ut fra vårt lager én til tre uker etter bestilling. Lagerstatus "Ikke i lager" innebærer at varen eventuelt har lengre leveransetid.
ProfilTek.no kan bare levere ordre til adresser i Norge. Levering til adresser utenfor norge kan normalt ikke refunderes og blir levert direkte ifra våre leverandører.
Din ordre leveres normalt til nærmeste postkontor om leveransen størrelse og vekt tilsier dette. Ordrer som veier 20 kg eller mer leveres på pall hjem til kunden eller deles i flere pakker, én utkjøring inngår i fraktprisen. Er kunden ikke til stede når pakken leveres så kan pakkleveransen hentes av kunden på nærmeste postterminal.  
Får du postleveranse med landpostbud kan du dessverre ikke bestille hjemleveranse av postpakke. 
ProfilTek.no har ansvar for varen fram til den er levert til Bring/Posten - deretter er pakken forsikret gjennom fraktkostnaden til den ankommer/utleveres kunde. 
Transportskader skal meldes samme dag som du tar imot leveransen til postens kundetjeneste og til ProfilTek.no på e-post: post@profiltek.no. Du skal under ingen omstendigheter løse ut en forsendelse som ser skadet ut, selv om du tror at innholdet er uskadd! Om du oppdager skaden først etter at du har åpnet forsendelsen, må du umiddelbart reklamere til ProfilTek.no og posten, i henhold til det ovenstående.
 
Forsendelser som ikke hentes

For forsendelser som ikke har blitt hentet eller avbestilt debiteres en avgift for transport og administrasjon. Avgiften er for øyeblikket 1090,- kr.

Disse frakt- og leveringsbetingelser ble sist oppdatert 12. januar 2023